Wat moet er op de over-pagina van je website?

De over-pagina van je website is een cruciale plek waar potentiële klanten meer over jou en je bedrijf kunnen lezen. Op deze pagina moeten bezoekers een gevoel van verbondenheid met je krijgen en begrijpen wat jouw unieke expertise en passie zijn voor het helpen van mensen zoals zij.

Hoewel de over-pagina jouw verhaal vertelt en dat van je bedrijf, mag je niet vergeten dat deze pagina nog steeds gericht is op de behoeften van de potentiële klant.

Het moet niet aanvoelen als een cv of een uitgebreide biografie. Vertel niet alles wat je hebt bereikt of de hele geschiedenis van je onderneming. Maar geef je verhaal vooral een persoonlijk tintje. Bezoekers van je over-pagina moeten zich kunnen voorstellen hoe het zou zijn om met jou samen te werken. Ze moeten denken: “Ja, deze persoon vind ik wel leuk. Dit is iemand met wie ik zou kunnen samenwerken. Ik denk dat ze me zou begrijpen.

Hier zijn enkele onderwerpen om te integreren in je over-pagina:

Relevante expertise

Het sleutelwoord hier is “relevant”. Wat breng jij dat belangrijk zal zijn voor je klant? Dit is je kans om te laten zien wat jou onderscheidt van anderen in je vakgebied. Deel specifieke aspecten van je werk en hoe je vaardigheden en kennis je klanten vooruit helpen.

Je overtuigingen en waarden

Help bezoekers van je website om je te leren kennen op een dieper niveau en maak een echte connectie door hen te vertellen waarom je gelooft in wat je doet. Mensen willen werken met mensen die op dezelfde golflengte zitten, dus zorg ervoor dat ze een goed gevoel krijgen van wat jou uniek of herkenbaar maakt. Deel je passie en overtuigingen en leg uit hoe ze je werk beïnvloeden.

De mensen met wie je werkt

Beschrijf wie je ideale klanten zijn en waarom je graag met hen werkt. Bijvoorbeeld:

“Ik ben zelf HSP en niets maakt me gelukkiger dan het helpen van hoogsensitieve personen bij het vinden van rust in een drukke en prestatiegerichte maatschappij.”

Je verhaal

Deel het verhaal achter je onderneming, vooral als het een overtuigende reden bevat waarom je de onderneming bent begonnen. Bijvoorbeeld:

“Ik heb jarenlang als business strateeg voor grote multinationals gewerkt, maar ik realiseerde me dat ik 1-op-1 meer impact zou hebben. Dus besloot ik businesscoach te worden.”

Je proces

Als je een bepaalde methodiek hebt ontwikkeld, is je over-pagina een goede plek om dit te beschrijven. Leg uit hoe je ervaring je ertoe heeft gebracht om een eigen proces te ontwikkelen om bijvoorbeeld iemand te helpen het juiste carrièrepad te vinden, beter te leren daten of een huis te kopen of verkopen.

Persoonlijke details

Er is geen eenduidig antwoord op de vraag hoeveel persoonlijke informatie je op je over-pagina moet zetten. Het hangt allemaal af van je bedrijf en je publiek. Het belangrijkste om te onthouden is dat de informatie die je opneemt aansluit bij je doelpubliek, hun behoeften aanspreekt en aantoont dat jij geschikt bent om in die behoeften te voorzien.

Deel bijvoorbeeld hoe lichaamsbeweging en gezond eten je hebben geholpen om een chronisch gezondheidsprobleem onder controle te houden, als je een personal trainer en voedingsdeskundige bent. Of vertel over je hobby’s en interesses die laten zien wie je bent buiten je professionele leven.

Een goed geschreven over-pagina helpt potentiële klanten een beter beeld van jou te krijgen en een gevoel van verbondenheid te ontwikkelen. Het geeft hen vertrouwen in jouw expertise en passie, en maakt de weg vrij voor een sterke, langdurige samenwerking.

Heb je hulp nodig bij het maken van je over-pagina? Neem contact met me op voor meer informatie!

Kim Delbarre look & feel

Geschreven door Kim

Holistisch webdesigner voor ondernemers die van hun passie hun beroep maken en het leven creëren waar ze naar verlangen, met een website die net zo magisch en aantrekkelijk is als hun aanbod.